لوله پلی اتیلن گازی سایز 63 : لوله های پلی اتیلن امروزه کاربرد های بسیاری دارد یکی از این کاربرد های مهم انتقال گاز ها است. سایز 63 برای لوله های پلی اتیلن مخصوصا گازی سایز بسیار پر استفاده ای است این سایز از لوله برای تمامی مصارف نیز وجود دارد. لوله پلی اتیلن سایز 63 گازی در کلاف های 100 متری تولید میشود.( این لوله ها مخصوص انتقال گاز میباشد و نمیشود از آن برای انتقال آب های اشامیدنی استفاده کرد). چرا نمیشود از لوله های پلی اتیلن گازی برای انتقال آب استفاده کرد؟

لوله پلی اتیلن گازی سایز 63

لوله هایی که برای انتقال آب نیستند ممکن است بر روی کیفیت آب تاثیر بگذارند وقتی یک آب کیفیت خود را از دست میدهد دیگر قابل آشامیدن نخواهد بود. اما چگونه برخی از لوله های پلی اتیلن را برای آب آشامیدنی استفاده میکنند؟ تمامی ساختمان هایی که برای لوله کشی آب نیاز به لوله دارند از لوله های سفید یا نیوپایپ استفاده میکنند که تاثیر بر روی آب نمیگذارد. هر لوله ای که خریداری میکنید باید دارای تاییده باشد که امکان استفاده از آن را برای انتقال آب اشامیدنی داشته باشید. توجه داشته باشید استفاده از لوله های بی کیفیت موجب آسیب های جانی خطرناکی خواهد شد.

کاربرد لوله های پلی اتیلن چیست؟ 

لوله های پلی اتیلن بسته به سایزی که تولید میشود کاربرد های مختلفی به خود میگیرند اما جنس موادی که برای این لوله ها هنگام تولید استفاده میشود نیز بر روی کاربرد این لوله ها تاثیر دارد. برای مثال لوله هایی که برای مصارف پر فشار استفاده میشود بسیار متفاوت است با لوله هایی که برای انتقال فاضلاب استفاده میشوند. حتی وزن این لوله ها نیز با یکدیگر متفاوت است. پیشنهاد میشود حتما قبل از خرید لوله های پلی اتیلن با یک متخصص و فروشنده تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

رنگ خط ها روی

رنگ هایی که روی لوله های پلی اتیلن کشیده شده است نشان دهنده کاربرد آن است برای مثال خط های آبی و خط های قرمز برای انتقال آب ها استفاده میشود. لوله هایی که خط زرد دارند همانند تصویر پایین برای انتقال گاز هستند. این خط ها سر تا سر لوله های کشیده شده است. لوله هایی که خط ندارند مناسب برای کابل کشی هستند و فاقد استاندارد هستند.

لوله پلی اتیلن گازی سایز 63

لوله پلی اتیلن گازرسانی سایز 2 اینچ

تمامی لوله ها به چند صورت اندازه گیری میشوند و این واحد های اندازه گیری همگی به یک سایز مشخص میرسند برای مثال همین لوله پلی اتیلن گاز سایز 63 که به اینچ تبدیل شود 2 اینچ میشود. همچنین این لوله را به سانتی متر تبدلیل کنید 63 سانت میشود و اگر به میلی متر تبدیل شود 630 میلیمتر میشود. لوله های پلی اتیلن گاز رسانی مقدار اتمسفری که تحمل میکند از دیگر لوله ها بسیار بالاتر است. فشار باری یا اتمسفری فشاری است که سیالات در حال حرکت از داخل به لوله ها وارد میکنند و تا هر مقدار که این لوله ها توانایی تحمل داشته باشند رو فشار باری میگویند.

آیا از لوله های آبی میشود برای انتقال گاز استفاده کرد؟

استاندارد هایی که برای لوله های پلی اتیلن تایین میشود متفاوت است یعنی استاندارد لوله هایی که برای آب است با استانداردی که برای لوله های گازرسانی است متفاوت است. لوله های سایز 63 برای تمامی مصارف تولید میشود و تنها نمونه گازی آن است که میشود از آن برای انتقال گاز استفاده کرد. استفاده اشتباه از لوله ها تنها خسارت های مالی زیادی برجا خواهد گذاشت بلکه خسارت های جانی نیز دارد. تمامی موارد ذکر شده تنها برای پلی اتیلن ها نیست بلکه برای تمامی لوله ها است که کاربرد های مختلفی دارند.

آیا فقط از مواد پلی اتیلن PE لوله تولید میشود؟

خیر امروزه به دلیل مناسب بودن قیمت مواد اولیه پلی اتیلن یا همان مواد HDPE و از همه مهمتر کاربردی بودن آن از این مواد برای ساخت دریچه های منهول و یا حتی منهول های پلی اتیلن استفاده میشود. حتی از این مواد در آینده میلگرد های ساختمانی نیز تولید میشود. بسیاری از جنس های دیگر هستند که از همین مواد تولید میشوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد لوله های پلی اتیلن و دریافت قیمت های دقیق لطفا با شماره های ما در تماس باشید ما به صورت 24 ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی هستیم حتی در روز های تعطیل.

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید