لوله پلی اتیلن سایز 90 : همانطور که میدانید لوله های پلی اتیلن در انواع و سایز های مختلفی تولید میشوند که باعث میشود استفاده و انتخاب از این لوله ها برای پروژه ها بسیار آسان تر باشد. خرید لوله پلی اتیلن سایز 90 بسیار مقرون به صرفه است قیمت این لوله ها تقریبا نصف دیگر لوله ها در سایز مشابه میباشد مهم تر از آن به دلیل وزن پایین هزینه بارگیری و حمل و نقل بسیار کمتری دارد. لوله پلی اتیلن سایز 90 به صورت شاخه ای و کلافی تولید میشوند.

لوله پلی اتیلن سایز 90

لوله های پلی اتیلن 90 میلیمتر به دلیل سایز مناسبی که دارد میتوان از آن برای انتقال آب های سطحی و پر فشار نیز استفاده کرد. معمولا از این لوله ها برای انتقال آب ها استفاده میشود. این سایز از لوله در فشار های باری یا همان (ATM) تولید میشود. برای مثال لوله پلی اتیلن سایز 90(10بار) برای انتقال آب های نسبتا پر فشار استفاده میشود. لوله پلی اتیلن سایز 90 (6بار) برای انتقال آب های سطحی استفاده میشود و از لوله هایی که از فشار باری (4بار) برخوردار هستند برای استفاده در فاضلاب تولید میشود.

قیمت لوله پلی اتیلن 90 میلیمتر

لوله های پلی اتیلن امروزه ارزان ترین لوله های موجود در بازار است. قیمت پایین این لوله ها باعث نمیشود که کیفیت و مقاومت آنها پایین باشد بلکه میتوان این لوله ها را به لوله های مانیسمان فولادی یا حتی پلیکا مقایسه کرد. لوله پلی اتیلن سایز 90 (16بار) برای استفاده در مصارف پر فشار است که در برخی مواقع به صورت سفارشی امکان تولید این لوله ها به صورت 20 بار نیز وجود دارد. به همین دلیل است که میشود از این لوله ها حتی در پروژه های بسیار حساس استفاده کرد.

ویژگی های لوله های پلی اتیلن

  1. لوله های پلی اتیلن از عمر بسیار خوبی حتی در زیر خاک برخوردار هستند.
  2. قیمت این لوله ها نسبت به دیگر لوله ها بسیار مقرون به صرفه میباشد.
  3. لوله های پلی اتیلن حتی در زیرخاک از مقاومت خوبی برخودار است و در برابر خوردگی مقاوم است.
  4. حمل و نقل این لوله ها به دلیل وزن پایین بسیار مقرون به صرفه و راحت است.
  5. این لوله ها نصب بسیار آسانی دارد به این دلیل که وزن بسیار خوبی برای بلند کردن لوله ها دارند.
  6. این لوله ها دارای مقداری انعظافپذیری هستند پس نیازی به استفاده از اتصالات اضافی برای مقداری تغییر مسیر نیست.

لوله پلی اتیلن سایز 90
لوله پلی اتیلن تک لایه پلی اتیلن 90

چرا به این لوله ها تک لایه میگویند؟  اگر دقت کرده باشید میبیند که این لوله هم همانند دیگر لوله ها از یک لایه تولید شده یعنی هم سطح خارجی و هم سطح داخلی کاملا مشابه هم هستند. لوله هایی نیز تولید میشوند که سطح خارجی آن با سطح داخلی متفاوت است که به این لوله ها دوجداره نیز میگویند. لوله های تک لایه مقاومت بالاتری نسبت به لوله ها دوجداره دارند زیرا مواد تشکیل دهنده آنها به صورت یکنواخت از سطح داخل تا خارج به هم متصل هستند و همین باعث میشود که مقاومت این لوله ها بسیار بالاتر برود.

موارد استفاده از لوله های پلی اتیلن 9 سانتی متر
  1. استفاده از این لوله ها برای مصارف فاضلابی و انتقال آب های سطحی.
  2. امکان استفاده از این لوله ها برای مکان های پر فشار.
  3. امکان استفاده از این لوله ها در زیر خاک و مناطق فوق مرطوب.
  4. به صورت سفارشی میشود از این لوله ها برای انتقال گاز نیز استفاده کرد.
  5. استفاده از این لوله ها برای کابل کشی و زهکش.

فشار باری یا اتمسفر چیست؟

فشار باری یا همان اتمسفر مقدار فشاری است که آب یا دیگر سیالات از داخل به لوله ها وارد میکنند و لوله ها باید با توجه به مقدار تایین شده باید تحمل و مقاومت از خود نشان دهند.اگر فشار آب از فشار باری لوله بیشتر باشد چه اتفاقی رخ میدهد؟ این اتفاق باعث ترکیدن لوله میشود و در بعضی مواقع باعث خسارت های جانی نیز میشود و تنها خسارت های مالی نیست که باقی میماند. حتما قبل از خرید لوله ها به فشار (ATM) دقت کنید تا در هنگام استفاده از این لوله ها برای شما و پروژه در حال اجرا مشکلی رخ ندهد.

چگونه این لوله ها قیمت گذاری میشود؟

بیشتر افراد فکر میکنند که این لوله ها به صورت متری قیمت گذاری میشود اما در واقعیت تایین کننده قیمت این لوله ها وزن است. روشی که برای براورد قیمت لوله ها به صورت متری است اینگونه است = وزن یک متر لوله (ضربدر) قیمت روز مواد اولیه = قیمت متر لوله به دست می آید. وزن لوله ها به صورت استاندارد در جدول وزن لوله ها وجود میباشد. همچنین توجه داشته باشید در یک سایز مشخص برای مثال همین سایز 90 وزن یک متر لوله با توجه به فشار باری که برای لوله ها در نظر گرفته شده تغییر میکند.

آیا لوله های پلی اتیلن سایز 90 استاندارد دارند؟

تمامی لوله ها نه تنها لوله هایی که از جنس پلی اتیلن تولید شده اند در دو نوع استاندارد و غیر استاندارد تولید میشوند که قیمتشان بسیار باهم متفاوت است. برای مثال برای انتقال آب های سطحی و کم فشار نیازی نیست حتما از لوله های استاندارد استفاده کنید اما برای پروژه های حساس و انتقال آب های فوری و پر فشار باید از لوله های استاندارد و گرید A استفاده کنید. استفاده از لوله های استاندارد و گرید دار هزینه های نگهداری و تعمییر را برای شما کاهش میدهد و تا سالیان میتوانید به راحتی از این لوله ها استفاده کنید.

از مطالعه شما سپاسکذاریم.

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید