کوپلیمر چیست ؟ به پلیمری که از 2 یا چند جزء تولید شده باشد و هدف آن بهبود کیفیت نهایی محصوص باشد کوپلیمر میگویند. کوپلیمر ها امروزه نقش بسیار زیادی در ساخت و ساز و ابزارآلات دارند از مواد اولیه کوپلیمر برای ساخت تجهیزات ساختمانی نیز استفاده میشود. اگر به صورت دقیق تر بگوییم کوپلیمر ها از چند مونومر ساخته شده اند و به روش کوپلیمریزاسیون ساخته شده اند امروزه به بیشتر پلیمر های تجاری کوپلیر هستند که در ادامه مطلب به آن میپردازیم.

کوپلیمر چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد متوجه شدید که کوپلیمر ها چگونه تولید میشوند. اما هدف اصلی کوپلیمر چیست؟ هدف اصلی برای تولید کوپلیمر ها چیست ؟ هدف اصلی محکمتر تر شدن و مقاوم تر شدن پلیمر ها میباشد برای مثال ابزاری میخوایم بسازیم که فشار روی آن زیاد است باید از کوپلیمر ها استفاده کنیم تا بتوان به خوبی فشار روی آن را کنترل کرد. به نوعی کوپلیر های امروزی پلیمر های مسلح هستند که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

روش ساخت کوپلیمر چگونه است؟

کوپلیمر ها به روش کوپلیمریزاسیون تولید میشوند که به صورت همزان دو مونومر به هم پیوند زده میشوند اگر به صورت ساده بگوییم تمامی مواد ها و ویژگی آنها با هم ترکیب میشود و باعث میشود کوپلیمر به دست آمده قوی تر مقاوم تر و دارای انعطاف پذیری بیشتری باشد. این روش برای تمام محصولات متغییر است برای مثال برای ابزار آلات سبک ترکیب کمتری از پلیمر ها لازم است و اگر نیازمند ابزاری مقاوم تر سنگین تر بودیم باید فرمول دیگری برای ساخت کوپلیمر انتخاب کنید.

کوپلیمر چیست؟مزایا و معایب پلیمر و کوپلیمر چیست؟

یکی از معایب این مواد این است که در برابر آتش هیچ مقاومتی ندارد و حتی اگر درکنار آتش قرار بگیرند امکان صدمه دیدن آنها بسیار بالا است. حتی ممکن است در مناطقی که گرمای بسیار زیادی دارد نتوان از پلیمر ها استفاده کرد. کوپلیمر ها مقاومت بسیار خوبی دارند و این مقاومت با وزن بسیار سبک همراه است که بسیار میتوان روی آن حساب کرد. قیمت این مواد در مقابل دیگر مواد اولیه بسیار مناسب تر است و عمری بسیار طولانی مدت در صورت استفاده درست دارد.

از اینکه این مطلب را تا انتها خواندید از شما متشکریم برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.
keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید