دریچه چاه فاضلاب خانگی به دریچه هایی گفته میشود که این انکان را فراهم میسازد در حیاط های خانه ها و یا حتی پارکینگ ها از آن استفاده بشود و معمولا باید دارای ویژگی های متفاوتی باشد. این دریچه ها نیازی نیست فشار های ترافیکی را تحمل کنند پس میتوان از هر نوع دریچه ای استفاده کرد اما باید فشار های تردد افراد را به خوبی کنترل کند و با توجه به همین این اطلاعات باید وزن بسیار پایینی نیز داشته باشد. دریچه های منهول خانگی تنها برای فاضلاب کاربرد دارد زیرا از زیر خانه ها تنها سیستمی که درحال فعالیت است فاضلاب است و سیستم های مخابراتی و برق از دیگر مکان ها رد میشود.

ویژگی دریچه های چاه فاضلاب خانگی

  • این دریچه ها باید سبک باشند و حمل و نقل آسانی داشته باشند
  • انوع از پوشش های منهول باید در کلاس های پیاده رویی تولید شوند زیرا نیازی به کلاس های ترافیکی گران قیمت نیست
  • امکان استفاده از تمامی جنس ها برای فاضلاب خانگی وجود دارد
  • دریچه چاه فاضلاب خانگی باید در برابر گاز های مخرب فاضلاب مقاومت داشته باشند تا در مرور زمان باعث خوردگی و خرابی دریچه ها نشود
دریچه چاه فاضلاب خانگی

مشخصات فنی دریچه های منهول فاضلاب خانگی

همانطور که در بالا گفتیم نیازی نیست از کلاس های پیاده رویی استفاده کنید برای فاضلاب های خانگی کافی است از کلاس B125 استفاده کنید که مخصوص برای مکان های کم تردد و پیاده رو ها است تحمل فشار این دریچه تا 12 تن میباشد. معمولا فاضلاب ها سایز استاندارد دارد که باید از دریچه های سایز مناسب استفاده کنید که امکان رفت و آمد کارکنان شهرداری و فاضلاب را داشته باشد اگر به دنبال این هستید که درب فاضلاب را زیاد باز و بسته بکنید باید از نمونه لولا دار این محصول استفاده کنید لولا ها کمک بسیار زیادی به باز و بسته شدن درب ها میکند. این تحمل فشار برای دریچه ها بسیار مناسب است و میتوان گفت تحمل فشار سواری را نیز تحمل میکنند.

منهول ها چیست و چه کاربردی دارند؟

منهول ها کاربرد های بسیار زیادی برای فاضلاب ها و مخابرات ها و حتی برق دارند این منهول ها مخزن های بزرگی هستند که به رفت و آمد کارکنان نیز کمک میکنند هرکدام از منهول ها کاربرد های خاص خود را دارند و باید طوری طراحی شده باشند که مخصوص برای همان کار باشند. فاضلاب های خانگی حتی از همین منهول ها استفاده میکنند هرجا دریچه های منهول را مشاهده کردید بدانید که در زیر آن منهول ها قرار دارند منهول ها نیز دارای ابعاد مختلفی هستند که حتی میتوانید از دریچه ها را به صورت سفارشی تولید کنید.

یک دریچه منهول باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
  1. باید به خوبی امنیت را برای افراد درحال تردد به ارمغان بیاورد
  2. یک دریچه با کیفیت باید عمری بیشتر از 20 سال را داشته باشد در صورت استفاده مناسب و رعایت کلاس خریداری شده
  3. دریچه ها باید در برابر ضربه های ناگهانی و پتک مقاومت داشته باشند
  4. توجه داشته باشید دریچه هایی که میخرید دارای استاندارد EN124 باشد این استاندارد مخصوص ایران میباشد
  5. دریچه چاه فاضلاب خانگی از وزن بسیار پایینی برخوردار است
نکات مهم در هنگام خرید دریچه چاه فاضلاب خانگی :

دریچه هایی که خریداری میکنید نباید دارای کوچکترین ترک و شکسته باشد زیرا در مدت زمان باعث بیشتر شدن ترک و در نتیجه خرابی دریچه میشود و باید دریچه را تعویض کنید. دریچه های خانگی از وزن سبکی برخوردار است به اشتباه از دریچه های سنگین برای ساختمان ها و پارکینگ ها استفاده نکنید زیرا باز و بسته کردن آن برای شما بسیار سخت خواهد بود. شما میتوانید این دریچه های منهول خانگی را در رنگ ها مختلف سفارش دهید و لوگوی دلخواه و مناسب خود را روی این دریچه ها بزنید.

با تشکر از شما میتوانید برای دریافت قیمت های دقیق و به روز با شماره های ما در تماس باشید حتی در روز های تعطیل به صورت 24 ساعت

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و خسته نباشید از این دریچه در حیاط خانه برای منهول فاضلاب میشه استفاده کرد؟

  • سلام بله صد در صد میتوانید استفاده کنید این دریچه ها به دلیل سبک بودن امکان نصب توسط خود شما را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید