دریچه منهول نانوکامپوزیت با انجام تست های متعدد و تولید شده به صورت استاندارد های جهانی و ملی تبدیل به درب منهول محبوب برای فاضلاب ها و مخابرات ها شده است. امروزه سیستم های زیادی در زیر زمین درحال اجرا هستند که همه آنها نیازمند محافظت توسط پوششی امن هستند درکل دریچه منهول به سطحی دایره ای شکل و یا چند ظلعی گفته میشود که بر روی منهول ها قرار میگیرند تا از سقوط اشیاء و افراد به داخل منهول جلوگیری کند.

دریچه منهول چیست؟

دریچه منهول از دو بخش که شامل طوقه یا همان قاب و درپوش یا همان درب اصلی تولید شده است که برای منهول های فاضلاب و مخابرات و همچنین برق قرار میگیرد و از سقوط افراد و وسایل به داخل آنها جلو گیری میکند. این دریچه ها بازدید و دسترسی به منهول ها را نیز بسیار آسان میکند و به راحتی میتوان وارد چاه ها شد این دریچه منهول در جنس های مختلفی تولید میشود و کمک بسیار زیادی به سیستم های زیر زمینی کرده است.

دریچه منهول

دریچه منهول نانوکامپوزیت

دریچه های نانو کامپوزیت به نام نسل جدید دریچه منهول نیز شناخته میشوند و به طور کلی میتوان گفت جدیدترین دریچه ای است که تولید شده است و دارای ویژگی های بسیار زیادی است که باعث شده این پوشش های منهول محبوبیت خوبی داشته باشند. یکی از ویژگی های این دریچه ها قیمت بسیار مقرون به صرفه در کنار این همه ویژگی است که هر مشتری را وادار به خرید این دریچه ها میکند. از این دریچه ها به عنوان پوشش های فاضلاب و مخابرات و همچنین برق و حتی کنتور ها میتوانید استفاده کنید هر کدام از این منهول ها سایز مخصوص و استاندارد دارند که بر اساس آن دریچه ها نیز به صورت استاندارد در همان سایز تولید میشوند.

از دریچه نانوکامپوزیت میشود برای پوشاندن منهول برق استفاده کرد؟

اکثر کارکنان سیستم های زیرزمینی برق از رسانا بودن دریچه ها گله دارند و همیشه ترس از بلند کردن دریچه ها و یا برق گرفتی در هنگام تماس با دریچه را دارند این نوع از دریچه ها به هیچ عنوان رسانای برق نخواهد بود حتی در هنگامی که دریچه ها خیس باشد نیز نمیتوان جریان الکتریکی و برق را از آن عبور داد. این نوع از دریچه یک انتخاب بسیار عالی برای پوشاندن منهول های برق است اما توجه داشته برای بلند کردن دریچه از اهرمی استفاده بکنید که رسانای برق نباشد و به احتیاط کامل این دریچه را جا به جا کنید.

سایز دریچهقطر بیرونیمقاومت قیمت
دریچه منهول سایز 20 28 سانتی مترتنها کلاس ترافیکی2.000.000ریال
دریچه منهول سایز 32.5 40 سانتی مترکلاس های ترافیکی و پیاده رویی6.000.000ریال
دریچه منهول سایز 6071 سانتی مترکلاس های پیاده رویی و ترافیکیاز 12.000.000 تا 17.000.000ریال
دریچه منهول سایز 6576.5 سانتی مترکلاس های پیاده رویی و ترافیکیاز 15.000.000تا 18.500.000ریال
دریچه منهول سایز 8095 سانتی مترکلاس های پیاده رویی و ترافیکیاز 32.000.000 تا 36.000.000ریال
دریچه منهول سایز 901 مترترافیکی36.000.000ریال
دریچه منهول سایز 50 سفارشی60 سانتی مترکلاس های ترافیکی و پیاده روییتماس بگیرید.
دریچه منهول سایز 40 سفارشی50 سانتی مترکلاس های ترافیکی و پیاده روییتماس بگیرید.
دریچه منهول سایز 70 سفارشی80 سانتی مترکلاس های ترافیکی و پیاده روییتماس بگیرید

قیمت دریچه منهول نانوکامپوزیت

زمانی که این دریچه ها برای اولین بار در بازار دیده شد از لحاظ قیمت با دریچه های دیگر رقابت میکردند و در دسته دریچه های ارزان قیمت جای گرفته بودند کیفیت بالا + قیمت مناسب باعث شده بود که این دریچه ها خیلی سریع به محبوبیت برسند. قیمت تنها یکی از مواردی بود که این دریچه ها را واقعا مقرون به صرفه کرد بود اما از طرف دیگر ضمانت و گارانتی شکستگی بود که تیر خلاص را به تمامی دریچه های قدیمی وارد کرد فکرش و بکنید از یک دریچه ای اینقدر مطمئن باشید که حتی برای شکستن درب اصلی گارانتی دریافت کنید شما بودید چه دریچه ای استفاده میکردید دریچه استاندارد همراه با ضمانت و گارانتی یا دریچه های…..؟

مقایسه دریچه نانوکامپوزیتی با دریچه چدنی

مقایسه این دو دریچه بسیار سخت است و معمولا آنها را با هم مقایسه نمیکنند زیرا هرکدام از این دریچه ها ویژگی های خاص خود را دارد و مقایسه کردن انها کاری بسیار اشتباه است. برای مثال شرکت های نفتی و پتروشیمی هنوز از دریچه های منهول چدنی استفاده میکنند با اینکه دریچه های منهول نانوکامپوزیت به راحتی کار آنها را نیر انحام میدهند اما دریچه های منهول چدنی استاندارد های این کار را بسیار زودتر و بهتر پشت سر گذاشته است. پس نتیجه میگیریم شاید به مرور زمان این دریچه های منهول جای دیگر دریچه های منهول را در تمامی صنایع بگیرد. زیرا دریچه های منهول نانوکامپوزیت از هر لحاظ بی عیب و نقص است.

  • ویژگی دریچه منهول نانوکامپوزیت
  • مقاومت در برابر گرما حتی آتش مستقیم.
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با دریچه های قدیمی و غیر استاندارد.
  • عمر طولانی مدت دریچه های نانوکامپوزیت در صورت استفاده صحیح.
  • قرار گیری صحیح و محافظت منهول به صورت صد در صد.
  • نصب آسان و گرفتن راحت تر بتن به خود و سفت شدن کامل دریچه.
  • دارای تاییده کامل و برگه آزمایشگاه و مورد تایید شهرداری ها حتی (تهران)
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم دریچه های نانو کامپوزیت چکشخوار بودن این دریچه ها است که در بسیاری از دریچه ها وجود ندارد.

کلاس های دریچه های منهول

CLASS A15:
این نوع از دریچه های منهول برای استفاده در مکان های پیاده رویی استفاده میشود و تحمل فشار این دریچه ها 1/5 میباشد و پیشنهاد میشود به هیچ عنوان از روی این نوع دریچه ها ماشین و وسایل نقلیه تردد نکند درصورت استفاده نادرست صد در صد باعث صدمه خواهد شد.
CLASS B125:
این کلاس از دریچه منهول تحملی معادل 12.5 به بالا دارد و شما میتوانید این دریچه ها را در پیاده رو ها و مکان هایی که تردد خودرو دارد نیز استفاده بکنید اما در خیابان های اصلی پیشنهاد میشود از کلاس های سنگین تری استفاده بکنید.
CLASS C250:
کلاس c250مخصوص برای مکان های ترافیکی هستند و میتوانید به راحتی از آن برای مکان های پر تردد استفاده بکنید همچنین این نوع از دریچه های دارای ضمانت نامه شکستگی هستند و به راحتی میتوانید از این دریچه ها بدون نگرانی شکستن استفاده کنید.
CLASS D400
از پرفروش ترین کلاس های دریچه های منهول d400 میباشد به این دلیل که حتی میتوان از این دریچه ها در اتوبان ها نیز استفاده کرد تحمل فشار این دریچه ها 40 تن تعریف شده است اما در نامه های آزمایشگاه فشاری بیشتر از 40 تن را نیز تحمل میکند.

کلاس های سفارشی

CLASS E600
این کلاس ها به صورت سفارشی تولید میشود بیشتر برای مناطق فوق سنگین از این دریچه ها اسفتاده میشود و تحمل وزن این دریچه ها 60 تن تعریف شده است که انتظار میرود فشاری تا حدود 70 تن را تیز تحمل کند.
CLASS F900
این دریچه در جنس بسیار محدودی تولید میشود از مقاوم ترین دریچه های تولید شده در جهان است و تحمل فشاری تا 100 تن را دارد.

دریچه نانوکامپوزیت چکش خوار

آیا دریچه های نانوکامپوزیت میشکنند؟ خیر قابلیتی که در بالا گرفته شده حتی در برابر ضربه های مستقیم اجسام تیز مقاومت دارد برای مثال اگر بر روی دریچه های غیر چکش خوار به وسیله کلنگ ضربه بزنید دریچه ها شکسته میشوند اما برای این دریچه ها هیچ مشکلی پیش نمی آید. چکش خوار بودن همیشه باید رعایت شود زیرا بعد از گذشت چندسال برای باز کردن درب که پر از گرد و خاک و آشغال است نیاز به ضربات محکم پتک هستید تا درب باز شود اگر قابلیت چکش خوار نباشند دریچه نابود میشود. حتما قبل از خرید با فروشندگان این دریچه ها تماس بگیرد و مشاوره دریافت کنید تا در استفاده از این دریچه ها به مشکل برنخورید و از به وجود آمدن هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

چرا این دریچه به صورت استاندارد جهانی تولید میشود؟

سخن پایانی این است که درب منهول نانوکامپوزیت به صورت استاندارد ملی و جهانی تولید میشود زیرا این دریچه در کشور های همسایه نیز قابل استفاده میباشد و میتوانند از این دریچه ها استفاده بکنند. استاندارد ملی ممکن است فرق هایی با استاندارد های خارجی داشته باشد پس شرکت ما تصمیم گرفت محصولات خود رو به دو صورت تولید کنند تا بتوان از این دریچه ها برای صادرات نیز خریداری کرد. توجه داشته باشید که این مشخصات همراه با کلاس تولید شده دریچه به وضوح روی دریچه ها قابل مشاهده میباشد و شما میتوانید برند دلخواه را نیز به آن اضافه کنید.

شما میتوانید برای دریافت قیمت های دقیق و به روز با شماره های ما در تماس باشید ما به صورت 24 ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به شما مشتری های عزیز هستیم.

16 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید