لوله پلی اتیلن سایز 16 : لوله های پلی اتیلن برای چه چیزی بیشتر استفاده میشود؟ جواب این سوال بسیار ساده است لوله های پلی اتیلن به دلیل قیمت بسیار مقرون به صرفه ای که دارند بسیار محبوب هستند البته که این لوله ها دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که این هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت این لوله ها است.

لوله پلی اتیلن سایز 16

همانطور که در بالا گفته شد لوله های 16 نیز از مواد HDPE ساخته میشود که امروز از پر فروش ترین مواد های بازار میباشد. اما چرا این مواد پر فروش ترین مواد است؟ مواد پلی اتیلن به دلیل ویژگی هایی که بعد از تولید لوله ها به ان میدهد به شهرت رسیده است. لوله اب که با این نوع مواد تولید میشود مقاوم در برابر اسید ها و خوردگی است. لوله ای که با مواد PE ساخته میشود در برابر اشعه های فرابنفش خورشید مقاوم است. از این مواد برای ساخت دریچه های منهول ها و دیگر مواد پلاستیکی ساخته میشود.

لوله پلی اتیلن سایز 16

روش تولید لوله های پلی اتیلن آبیاری قطره ای

مواد پلی اتیلن قبل از هر چیزی باید به صورت مواد مذاب در بیااند و بعد از ان به کمک میله ماردون که میلی فنری مانند است این مواد به جلو برده میشود تا به داخل قالب ها ریخته بشود. قالب ها با توجه به دستگاهی که تولید میشود سایز ان تنظیم میشود که برای لوله های ابیاری قطره ای باید سایز ان روی 16 میلی متر تنظیم شده باشد. بعد از ان که لوله ها وارد قالب ها شد از یک سمت دستگاه خارج میشود و با کمک اب سرد و هوای خنک دمای لوله ها را مقداری پایین می اورند. بعد از خارج شدن لوله ها از دستگاه انها را به انبار برده تا به خوبی لوله ها سفت شوند و به مقاومت دلخواه برسند. هر چقدر فشار باری لوله ها بیشتر شود ضخامت لوله ها افزایش می یابد.

فشار باری یا اتمسفر چیست؟

همه ی لوله های تولید شده باید فشاری که مواد از درون به لوله ها وارد میکنند را تحمل کنند که به ان فشار باری یا با علامت (ATM) بر روی لوله ها نشان داده میشود. این فشار کاری تنها برای لوله های پلی اتیلن و لوله های سفید نیست بلکه این فشار را باید تمامی لوله های تولید شده حتی لوله ها فولادی تحمل کنند. برای مثال لوله ای داریم با فشار 6 بار که میخواهیم ان را در جای خود قرار دهیم و استفاده کنیم. فشار ابی که میخواهیم برای این لوله استفاده کنیم 10 بار فشار دارد ایا میشود از این لوله استفاده کرد؟ خیر وقتی فشار اب از تحمل فشار لوله ها بیشتر باشد باعث ترکیدن و جر خوردن لوله ها میشود. برای جلوگیری از این اتفاق لوله هایی با تحمل فشار بالا تر تهیه کنید و یا سایز لوله ها را تقییر دهید.

مواد های گوناگون پلی اتیلن

PE100 : این نوع مواد از بهترین مواد موجود در بازار است. این مواد وزن بسیار سبکی دارد و از مقاومت خوبی برخوردار است. این نوع از مواد پر فروش ترین مواد بازار است.

PE 80 : این نوع از مواد نسبت به مواد PE80 از وزن و مقاومت بیشتری نسبت به مواد پی 100 برخوردار است به دلیل وزن بالا قیمت ان مقداری بالا تر است.

PE 63 : این نوع از مواد امروزه در بازار منسوخ شده است و دیگر از این مواد استفاده نمیشود زیرا این مواد از وزن بسیار بالایی برخوردار است و قیکت ان نیز بیشتر از دیگر مواد است.

لوله چیست؟

لوله های برای انتقال اب ها مواد دیگر استفاده میشود. اولین بار که از لوله ها استفاده شد از ان برای انتقال نفت ها و مواد زیر زمینی بود زیرا در قدیم هنگان بردن نفت ها به انبار ها و یا جا های دیگر نفت ها را در وسط راه میدزدیدن و با قارت میبردند. فکر سیستم لوله کشی از انجا به ذهن رسید که نفت ها را به کمک لوله ها جا به جا کنند. به همین دلیل به فکر لوله کشی زیر زمینی افتادند از اولین لوله ها ساخت لوله با فولا اهن و سیمان بتن بود.

برای خرید لوله های پلی اتیلن در سایز 16 لطفا با مشاره هایی که در سایت قرار داده ایم تماس بگیرید تا به صورت مستقیم با ما ارتباط برقرار کنید با تشکر تیم فنی منهول سنتر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید