آبیاری بام سبز : قبل از اینکه در باره آبیاری بام سبز صحبت کنیم باید بدانیم که اصلا بام سبز چیست و برای چه چیزی بر روی ساختمان ها قرار میگیرند؟roof garden  ها یا همان بام سبز های علاوه بر زیبایی که برای ساختمان ها میبخشد کاربرد های دیگری دارد که باعث میشود عمر بنای ساخته شده بیشتر شود و همچنین رفاه را نیز برای ساکنین ساختمان فراهم میکند. برای مثال در فصل گرما باعث میشود که گرمای کمتری را وارد دیواره های ساختمان کند و در نتیجه دما مطلوب تر میشود. همچنین جلوی تابش اشعه های مضر خورشید را نیز میگرد و همین باعث بالا رفتن عمر بنای ساخته شده میشود.

آبیاری بام سبز چگونه انجام میشود؟

فکر میکنم تا الان متوجه شده باشید که این بام های سبز چیست و بیشتر در کجا ساخته میشود؟ بیشتر بام های سبز در مکان هایی تولید میشود که از زیبایی های خاصی برخوردار هستند پس باید روش آبیاری بسیار صحیحی برای آنها در نظر گرفت. باید از لوله هایی استفاده کرد علاوه بر زیبایی کاربرد بسیار خوبی نیز داشته باشند. لوله ها باید در سالیان طولانی مدت به کار خود ادامه دهند پس نباید زنگ زدگی یا خرابی داشته باشد پیشنهاد ما برای این کار لوله های پلی اتیلن است زیرا تنها لوله ای است که میشود در تمامی مناطق از آن استفاده کرد.

آبیاری بام سبز

روش انجام آبیاری روف گاردن چگونه است؟ 

گاهی شاهد این هستیم که روف گاردن ها به کمک شخص و نیروی انسانی آبیاری میشوند و شخصی هر روز در ساعت و روز مشخص باید شروع به آبیاری فضای سبز بالای ساختمان کند. روش دیگری که برای آبیاری این نوع فضا ها وجود دارد به صورت اتوماتیک انجام میشود و هیچ نیروی انسانی برای این کار لازم نیست.البته قابل توجه است که این کار تنها برای فضاهای کوچکی است که دسترسی آسان دارد برای پارک ها و باغ های بزرگ زیاد پیشنهاد نمیشود زیرا برای فضای های بزرگ باید به صورت مداوم زیر نظر باشد تا تمامی مکان ها به درستی و یکسان آبیاری شوند.

بام سبز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بام سبز باید دارای فضاهایی باشد که هنگامی که افراد به آنجا میروند مکانی برای نشستن داشته باشند. بام های سبز بیشتر دارای استخر هایی هستند که علاوه بر زیبایی به خنک شدن و آب و هوای آنجا کمک میکند. بیشتر بام های سبز دارای سیستم های آبیاری قطره ای هستند که با کمک لوله های پلی اتیلن به تمیزی و با دقت زیاد کار شده اند. بام های سبز دارای آلاچیق ها هستند که برای نشستن در سایه تهیه شده اند. بام های سبزی که به صورت اتوماتیک آبیاری میشوند دارای تایمر های آبیاری هستند که به لوله ها متصل است که جریان آب را در زمان های تایین شده قطع و وصل میکند.

 

لوله های مناسب برای آبیاری باغ ها و بام های سبز چیست؟

لوله های پلی اتیلن در دو نوع مختلف تولید میشوند که هر کدام از این لوله ها کاربرد های خود را دارند ما برای آبیاری فضاهای سبز و مخصوصا روف گاردن ها نیازمند لوله های پلی اتیلن آبرسانی هستیم. توجه داشته باشید اگر از لوله هایی استفاده کنید که مخصوص انتقال آب نیستند به مشکل جدی خواهید خورد و شاهد نشت کردن لوله ها خواهید بود. لوله های پلی اتیلن به دلیل ظاهر زیبایی که دارد میشود به راحتی از آنها استفاده کرد زیرا اگر به درستی اجرا شوند به هیج عنوان باعث بهم ریختن ظاهر باغ ها یا همان فضا های سبز نمیشوند. این لوله ها در سایز ها مختلف تولید میشود برای فضا های کوچکتر  میتوان از لوله های سایز کوچک استفاده کرد که قیمت پایین تری دارد.

انواع بام سبز

بام های سبز در دو نوع طبیعی و غیر طبیعی بروی ساختمان ها کار میشود همانطور که از نام این آنها پیدا است بام های سبز غیر طبیعی از گیاهان مصنوعی ساخته میشوند و دیگر نیازی به آبیاری و لوله کشی های پلی اتیلن ندارند به اصطلاح به این بام سبز بام سبز مصنوعی نیز میگویند. این بام های سبز همانند نمونه طبیعی خود باعث جلوگیری از تابش بیش از حد اشعه خورشید میشود و همچنین باعث بالا بردن عمر بنا نیز میشود اما باعث تغییر آب و هوا و خنک تر کردن فضاهای ساختمان نمیشود. بام سبز طبیعی باعث تولید اکسیژن نیز میشود که به همین دلیل است دمای ساختمان کاهش میابد.

نکته مهم قبل از تماس با ما

توجه داشته باشید شرکت منهول سنتر طراحی و ساخت بام های سبز را به عهده نمیگرد و تنها شرکت ما امور آبیاری بام های سبز را انجام میدهد برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت های دقیق لطفا با شماره های ما در تماس باشید. تمامی لوله کشی های شرکت ما به کمک لوله های پلی اتیلن انجام میشود و انجام اجرای لوله کشی توسط افرادی متخصص و وارد انجام میشود زیرا کیفیت کار باعث بالا رفتن عمر لوله کشی و در نهایت رضایت شما مشتری های عزیز میشود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان لطفا با شماره های ما در تماس باشید ما به صورت 24 ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به شما مشتری های عزیز هستیم با تشکر از وقت شما مدیریت منهول سنتر

 

 

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید