دریچه منهول در مشهد: امروزه تمامی شهر های بزرگ دنیا از دریچه های منهول استفاده میکنند زیرا با پیشرفت و بزرگتر شدن شهر ها سیستم های زیرزمین نیز رشد میکنند و روز به روز بزرگتر و بزرگتر میشوند و به ورودی های بیشتری نیاز پیدا میکنند. کاربرد اصلی دریچه های منهول جداسازی فضای بیرون با فضای داخلی منهول است و این منهول ها نیز خود کاربرد های خاص خود را دارند بعضی از آنها مخصوص برای فاضلاب هستند و بعضی دیگر نیز برای مخابرات و برق استفاده میشوند که به راحتی از روی سایز درب اصلی میتوان تشخیص دارد که کدام دریچه ها برای چه کاری استفاده شده است.

دریچه منهول در مشهد

دریچه منهول در مشهد

  1. دریچه هایی که در مشهد استفاده میشود باید در داخل وندور لیست باشند و تاییدیه شهرداری را نیز داشته باشیند
  2. عمر مفید پوشش هایی که استفاده میشود باید بالاتر از 15 سال باشد تا در طی این چند سال نیاز به هزینه های اضافی نباشد
  3. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از دریچه های پیاده رویی برای مکان های ترافیکی استفاده نکنید
  4. امکان تغییر رنگ و لوگو برای تمامی دریچه ها وجود دارد
  5. شما میتوانید برای شهر مشهد از هرنوع دریچه ای استفاده کنید و این دریچه ها دارای سایز بندی های بسیار زیادی هستند که این امکان را به شما میدهند به راحتی از بین این دریچه ها سایز مورد نظر خود را انتخاب کنید
  6. توجه داشته باشید که دریچه های خریداری شده باید دارای ضمانت و گارانتی شکستگی باشند

دریچه منهول در شهر مشهد

شاید در هنگام عبور از خیابان های شهر مشهد به این توجه کرده باشید که چاه ها و منهول ها با چه پوششی پوشیده شده اند؟بله این چاه ها و منهول با پوشش های فلزی مانند و بتنی مانند پوشیده شده اند اما این ها فقط به این جا ختم نمیشود زیرا این دریچه ها نه فلزی هستند و نه بتنی تنها شکل آنها به فلزی و بتنی نزدیک است. دریچه های منهول به ما کمک میکند که هنگام پیاده رویی و یا هنگام عبور از خیابان ها از افتادن و سقوط کردن به داخل منهول ها و چاه ها در امان باشیم. شکل ظاهری دریچه های منهول به صورت دایره ای و مربعی چهارگوش میباشد اما اگر دقت کرده باشید بیشتر آنها به صورت دایره ای و گرد است. اما چرا باید دریچه های منهول گرد بیشتر از دریچه های چهارگوش استفاده شود؟ در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد اما قبل از ان باید بدانید دریچه های گرد و دایره ای از سایز 20 تا سایز 80 تولید میشود و دریچه های چهارگوش سایز های ان متفاوت است و به صورت محدود تری تولید میشود و کاربد های محدود تری نسبت به دیگر دریچه ها دارد .

از چه دریچه ای برای خیابان های شلوغ استفاده کنیم؟

اگر در یک خیابان از پوشش های منهول مستطیلی استفاده شود ممکن است درب آنها از یک ضلع کوچکتر به داخل منهول ها و چاه ها سقوط کنند و این ممکن است برای افرادی که از روی ان عبور میکنند خطر ناک باشد چه به صورت پیاده و چه به صورت سوار بر وسایل نقلیه این خطر عواقب جانی و مالی در بر دارد اما اگر از دریچه های منهول دایره ای استفاده شود اما دریچه های منهول دایره ای به هیچ عنوان به داخل منهول های خود و چاه خود سقوط نمیکند یعنی حتی اگر بخواهید دریچه ها را به داخل منهول ها ببرید این امر امکان پذیر نمیباشد به این دلیل که این دریچه ها به صورت استاندارد های جهانی و استاندارد های ملی تولید شده است و برای حفط امنیت شهری و مبلمان شهری از ان استفاده میشود.

مبلمان شهری چیست و چرا باید حتما آن را رعایت کنیم؟

مبلمان شهری امری بسیار مهم است وقتی که دریچه های منهول در روی زمین کارگذاشته میشود باید به درستی و با سطح زمین یکی باشد و بالاتر نباشد و سطح زمین را بهم نریزد اگر دریچه ها وقتی روی زمین است از سطح خود بالاتر باشد نتنها شکل ظاهری شهر را بهم میریزد بلکه باعث به خطر افتادن افراد نیز میشود حفظ مبلمان شهری بسیار مهم است مخصوصا برای شهر مشهد به این دلیل که شهری زیارتی است و افراد زیادی برای بازدید از شهر به مشهد می آیند پس باید مبلمان شهری بسیار رعایت شود حفظ مبلمان شهری بسیار ضروری است و اگر رعایت نشود اجازه کارگذاشتن دریچه ها داده نمی شود و یک تخلف بسیار جدی حساب میشود.

چه دریچه هایی در مشهد استفاده میشود؟

همانطور که در بالا گفته شد دریچه ها دیده شده بیشتر به صورت فلزی و بتنی هستند اما این دریچه ها فلزی و یا بتی نیستند این دریچه ها دریچه های چدنی هستند که به دریچه های فلزی شناخته میشود شکل و رنگ ظاهری این دریچه ها بسیار به فلزی نزدیک است به همین دلیل تشخیص آن بسیار سخت است و اما دریچه های بتنی که دیده میشود دریچه های منهول نانوکامپوزیت هستند این دریچه ها به صورت بتنی ساخته میشود اما متریال های ساخته شده در ان بسیار متفاوت با بتن است این دریچه ها مقاومتی بیشتر از دریچه های منهول بتنی دارد ولی این نوع دریچه ها بتنی نیست اما دریچه های منهول پلاستیکی بسیار کم در خیابان ها دیده میشود.

باتشکر برای خرید و دریافت قیمت لطفا تماس بگیرید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید