ترکیدگی لوله پلی اتیلن : ترکیدن لوله های پلی اتیلن دلایل بسیار زیادی دارد که همه ی آنها نقش بسیار مهمی در خرابی لوله های پلی اتیلن دارند. یکی از دلایل بسیار مهم برای ترکیدن لوله ها جنس و مواد اولیه ای است که برای تولید این لوله ها استفاده میشود. بیشتر افراد سودجو لوله های پلی اتیلن که از مواد درجه دو استفاده شده است را به جای لوله های پلی اتیلن استاندارد و مواد نو به فروش میرسانند. یکی دیگر از دلایل مهم برای خرابی لوله ها فشار آب میباشد که در ادامه مطلب به آن میپردازیم.

ترکیدگی لوله پلی اتیلن

تمامی لوله های پلی اتیلن و دیگر لوله ها دارای تحمل فشار مشخصی هستند که بر روی لوله ها نوشته شده است و تایین کننده تحمل فشار داخلی لوله میباشد. برای مثال شما لوله پلی اتیلن خریداری کرده اید که تحمل بار یا همان اتمسفر این لوله 10ATM است اگر شما این لوله را در جایی استفاده کنید که 16ATM فشار دارد قطعا لوله های شما دچار ترکیدگی میشود. فشار اتمسفری فشاری است که سیالات در حال حرکت در لوله به جداره های داخل لوله وارد میکند.

راه های جلوگیری از ترکیدن لوله ها چیست ؟ 

اول از همه برای اینکه لوله های شما دچاره پارگی و ترکیدگی نشود باید لوله های استاندارد استفاده کنید و همچنین دقت داشته باشید که لوله هایی خریداری میکنید با فشار آبی که در پروژه های لوله کشی دارید همخوانی داشته باشید.( به هیچ عنوان به دلیل قیمت پایین تر از لوله های ضعیف استفاده نکیند). از اتصالات استاندارد استفاده کنید در برخی مواقع دیده شده اتصالات جلو حرکت آب را گرفته و باعث آسیب زدن به لوله ها میشود. اتصالات در دو نوع جوشی و پیچی موجود میباشد.

ترکیدگی لوله پلی اتیلن
ترکیدگی لوله پلی اتیلن

آیا پوسیدگی نیز به لوله ها آسیب میزند؟

توجه : به هیچ عنوان لوله های که به مدت طولانی در زیر نور خورشید نگهداری شده را خریداری نکنید. کاربرد این لوله ها معمولا در زیرخاک است و نور خورشید و اشعه های UV به این لوله ها برخورد نمیکند. سعی کنید لوله هایی خریداری کنید که به مدت طولانی در انبار ها نگهداری نشده باشد و از استاندارد کامل لوله ها اطمینان حاصل فرمایید. متن و نوشته های استاندارد به صورت حکاکی شده روی لوله ها وجود دارد و حتی با مرور زمان از بین نخواهد رفت. حتما قبل از خرید لوله های پلی اتیلن با فروشندگان یا اجرا کار های خود تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

برای دریافت قیمت های دقیق و بروز لطفا با شماره های ما در تماس باشید ما به صورت 24 ساعت آماده پاسخگویی هستیم.
keyboard_arrow_up
Phone icon
09120655882
برای دریافت قیمت روی شماره کلیک کنید